Monday, September 9, 2013

A Dog Was Awarded Masters Degree...! How about YOU..!



What is your highest qualification? A degree, diploma? Well, perhaps this story will motivate you to further your education.

A dog was awarded an honorary masters degree by the John Hopkins University School of Education, reported the Huffington Post.

The service dog, Kirsch, was awarded the degree after having attended all of its master's classes.

The owner, Carlos Mora, received his Master of Science in Counselling, and his dog was awarded the honorary degree for having attended all the classes as well.

Read more here:

P/S: Sudah pasti anjing ini mempunyai kualiti terpuji yang menyebabkan pihak berkuasa universiti tidak teragak-agak menganugerahkan ijazah sarjana kehormat tersebut. Sekilat dapat dibayangkan anjing ini tidak membuat kacau atau bising semasa sesi kuliah atau tutorial sedang berjalan. 

Pastinya anjing ini telah bersama-sama dengan tuannya mengikuti syarahan, pengajaran atau perbincangan dengan para pensyarah dan siswa-siswa lain dengan tekun dan tidak mengganggu proses pengajaran dan pembelajaran tersebut. 

Tidak tahulah kalau anjing ini sangat tertarik atau khusuk dengan cara pengajaran atau syarahan semua pensyarah yang hadir memberikan syarahan atau pengajaran sehingga tidak membuat kacau langsung atau menyalak atau pergi mengacau siswa-siswa lain.

Cuba lihat murid-murid kita, bagaimanakah keadaannya....? Sudahlah tidak tekun mengikuti PdP, kononnya sudah pandai kerana tusyen, tetapi bersikap angkuh dan biadap mengganggu proses pengajaran guru....!

0 comments:

Post a Comment